Dlaczego firmy powinny stosować model AIDA? Przykład zastosowania

Potencjalny klient może przejść koło oferty firmy i jej w ogóle nie zauważyć. Taka sytuacja może wystąpić w każdym rodzaju biznesu. Nie ma znaczenia, czy jest to biznes stacjonarny, czy internetowy. Dlatego tak ważne jest właściwe przyciągnięcie uwagi. Ogromne ilości rozmaitych treści w mediach społecznościowych czy w portalach internetowych powodują, że model AIDA staje się nie tylko koniecznością, ale i kołem ratunkowym. Sprawdź, dlaczego warto korzystać z modelu AIDA.

1. Potencjalny klient a model AIDA

2. Jak tworzyć treści, które nie zginą w internecie?

Jeśli chodzi o model AIDA, przykład można zaprezentować na sprzedaży bezpośredniej, gdzie wielu przedstawicieli handlowych usiłuje sprzedać produkt lub usługę. Umówienie się na spotkanie jest uwarunkowane od tego, czy oferta zainteresuje potencjalnego odbiorcę. Zdobycie uwagi klienta może zakończyć się sprzedażą. W internecie jest podobnie. Jeśli intencją jest zainteresowanie klienta jakimś produktem w formie content marketingu, trzeba tak zaprojektować tekst, by klient bez problemu przeszedł do dalszego czytania. Więcej konkretnych informacji i modelu AIDA można pozyskać na stronie adwords-seo.pl.

Potencjalny klient a model AIDA

Każdego dnia potencjalni klienci są zasypywani ogromną dawką informacji i reklamy. Nie jest możliwe, by każdy miał czas na weryfikację tego rodzaju danych. Ludzie „skanują wzrokiem” wszelkie treści internetowe. Wzbudzenie zainteresowania na przykład za pomocą ciekawego leadu może spowodować, że klient zacznie pożądać dany produkt. Trzeba do klienta pisać językiem korzyści. Dozwolona jest również forma, która opisuje, od jakich problemów produkt uwolni klienta. 

Warto postarać się o wysokiej jakości treści marketingowe. Muszą być one czytelne dla wszystkich. Słownictwo branżowe lepiej jest stosować w treściach pisanych dla ekspertów w jakiejś dziedzinie. 

Jeśli chodzi o klienta, jego zainteresowanie produktem nie musi od razu oznaczać kupna. Droga do podjęcia decyzji zakupowej może być dłuższa. Ważne jest, że zakiełkowało pożądanie względem posiadania produktu. To prowadzi do złożenia zamówienia przy pierwszej lepszej okazji.

Jak tworzyć treści na bazie modelu AIDA, które nie zginą w internecie?

Zadaniem treści jest zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. Bez tego nie będzie zbyt wielu wejść na stronę internetową, aktywności w mediach społecznościowych i sprzedaży. Firmy, które prowadzą sklepy internetowe, w szczególności powinny wykorzystywać model AIDA, gdyż w finale zawiera on wezwanie do działania. Może to być formuła w stylu „kup teraz”, „skorzystaj z promocji” lub „zostaw swoje dane kontaktowe”.

Dodaj komentarz