Druk reklamowy – czym jest i dlaczego warto z niego skorzystać?

Papier to jedno z większych ludzkich osiągnięć, które powstało wieku temu. Do jego produkcji wykorzystywano wiele materiałów, podobnie jak obecnie, można zastosować wiele rodzajów druku reklamowego, do osiągnięcia swojego celu marketingowego. Mimo że wieszczy się wciąż upadek np. papierowej prasy, to wciąż papierowe wersje materiałów promocyjnych cieszą się dużą popularnością i zaufaniem wśród klientów. Czym jest właściwie druk cyfrowy i do czego służy? Jakie rodzaje druku może wybrać twoja Firma do promowania siebie?

Czym jest druk reklamowy?

Druk cyfrowy wedle definicji oznacza pewien proces zarówno druku jak i dyspozycji reklamowych materiałów, w co wliczamy np. ulotki, billboardy, plakaty czy broszury. Cyfrowy druk tworzy obraz lub tekst na papierze, zwykle przy użyciu komputera, który następnie drukuje finalny wydruk. 

Celem druku cyfrowego są działania marketingowe. Dzięki nim, chcemy dotrzeć do pożądanej grupy odbiorców z konkretnym przekazem. Dzięki drukowi reklamowemu, możemy tanio, szybko i masowo wyprodukować różnego rodzaju materiały promocyjne. W tym celu wykorzystuje się m.in. litografię offsetową, fleksografię, prasy typograficzne i wklęsłodrukowe.

Druk reklamowy można wykonać w celu stworzenia kalendarzy firmowych, drukowanych materiałów czy reklam, stworzenia reklamowego mailingu do klientów czy stworzenia billboardów.

Druk reklamowy możemy użyć nie tylko do wizytówek, ulotek czy broszur, ale także do wydruku katalogów z produktami firmy.

Rodzaje druku reklamowego?

Druk reklamowy może być mało lub wielkoformatowy. Pierwszy z nich określa np. wspomniane ulotki czy wizytówki. Wielki format to ogromne plakaty czy billboardy.

Ponadto, w zakresie druku reklamowego, możemy się zdecydować na wiele rodzajów druku np. druk publikacyjny, druk dla e commerce, druk ekologiczny, reklamy wewnętrzne oraz reklamy zewnętrzne.

Znaczenie ma tutaj zarówno konkretna kampania, która uwzględnia określone sposoby reklamy jak i jej przejawy. Możemy np. postawić duży billboard na uczęszczanej drodze albo wydrukować ulotki, będące jednocześnie kuponami promocyjnymi na nasze usługi dla potencjalnych klientów.

Czemu warto skorzystać z druku cyfrowego?

Każdy pracownik działu marketingu, ale i każdy przedsiębiorca wie, że „reklama jest dźwignią handlu”. Jeśli się nie zareklamujesz, ciężko będzie potencjalnym klientom cię znaleźć. Skuteczny marketing i dobra reklama, powinna opierać się na kilku sposobach. Możesz prowadzić sklep internetowy, prowadzić swój fanpage w mediach społecznościowych, aktywnie i samodzielnie szukać klientów, zdecydować się na stworzenie gadżetów promocyjnych, a także postawić na druk reklamowy.

Forma papierowa materiałów wciąż budzi większe zaufanie i przez to, że jest namacalna, bardziej przekonuje klientów. Celem druku reklamowego, czy to mało czy wielkoformatowego, jest dotrzeć do dużej grupy odbiorców i zrobić to w atrakcyjny, kolorowy sposób.

Czarno-białe ulotki wyglądają niechlujnie i nieatrakcyjnie, dlatego warto szukać usług drukarni cyfrowej, która zaoferuje ci wysoką jakość wykonania produktów reklamowych w postaci np. żywych kolorów, dobrych proporcji, odpowiedniej czcionki itp.

Niezależnie czy chcesz wydrukować plakaty, broszury, katalogi, wizytówki czy ulotki, warto zajrzeć na stronę coloursfactory.pl , gdzie możemy ci zaoferować świetnej jakość druk reklamowy w wielu rodzajach, dopasowanych do twoich potrzeb.

Produkujemy masowo i szybko, ale nie oznacza to, że wydrukowane materiały będą złe. Stawiamy na jakoś i zadowolenie klienta, aby mógł on nadal korzystać z chęcią z naszych usług.

Dodaj komentarz