Jak poprawić wizerunek pracodawcy w sektorze B2B?Postaw na employer branding!

Wizerunek pracodawcy w B2B to nic innego jak budowanie marki pracodawcy wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Co to oznacza w praktyce? A to, że marketing wewnętrzny to dbałość o rozwój i samopoczucie już zatrudnionych pracowników i stwarzanie im takich warunków pracy, by nie myśleli o zmianie zatrudnienia. Z kolei zewnętrzny employer branding skierowany jest do przyszłych pracowników i ma wzmacniać działania rekrutacyjne. Ale czy tylko do tych działań jest wykorzystywany employer branding? Przyjrzyjmy się na jakie aspekty biznesowe wpływa dobrze przygotowana strategia employer branding.

Employer brandig – slogan marketingowy czy budowa przewagi konkurencyjnej?

Na rynku istnieje cała masa firm, dla których employer branding to wydumany slogan marketingowy, a według raportów 19% firm na polskim rynku nie zamierza w ogóle tworzyć strategii w tym obszarze ani tym bardziej jej wdrażać. Na szczęście co raz więcej firm przekonuje się do tego, że te działania są ważne, widząc w nich korzyści nie tylko w postaci zaangażowanych i lojalnych pracowników. Podmioty te wiedzą, że budują w ten sposób zaufanie odbiorców – klientów, a także stają się silnymi i świadomymi partnerami biznesowymi, także dla banków i inwestorów, co przekłada się na wyniki finansowe i konkurencyjność. https://commplace.pl/blog/employer-branding-wewnetrzny-i-zewnetrzny-a-moze-to-juz-nieaktualny-podzial/

Od czego zacząć pracę nad skutecznym employer brandingiem?

Jeśli dotychczasowa strategia nie przyniosła oczekiwanych rezultatów albo skupiała się tylko na jednym obszarze, warto przyjrzeć się bliżej podjętym działaniom. Natomiast jeśli w organizacji brakuje odpowiednio doświadczonych osób, by taką strategię wdrożyć, należy zadanie to powierzyć specjalistom, którzy zrobią odpowiednie rozeznanie na rynku i zaproponują jak krok po kroku działać, by odnieść sukces. Agencja PR Commplace stawia na reputację pracodawców poprzez mądre połączenie działań HR i employer branding. Odpowiednio przygotowana i wdrożona strategia employer branding ma służyć zarówno w celu pozyskania z rynku najlepszych specjalistów, utrzymania ich i dbania o rozwój, by nie odczuwali potrzeby zmian, ale także ma działać długofalowo i pozytywnie wpływać na odbiór przez klientów, inwestorów a nawet konkurencję.

Komunikacja kluczem do skutecznego employer brandingu

Budowanie marki pracodawcy w głównej mierze opiera się na wielokanałowej i spójnej komunikacji. Aby poprawić wizerunek pracodawcy, trzeba zwrócić szczególną uwagę na to, co i jak przekazywane jest poza firmę. Należy wówczas zadbać o spójność komunikatów we wszystkich kanałach, więc strona internetowa i profile w mediach społecznościowych, w tym oferty pracy, powinny jednoznacznie wskazywać na tę samą organizację.

Wewnątrz i na zewnątrz – employer branding w praktyce – https://commplace.pl/blog/evp-employer-branding-co-o-nim-wiesz/

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy zarówno dla klienta wewnętrznego, jakim są pracownicy, jak i zewnętrznego, z pewnością przełoży się na szereg korzyści, jak dobry odbiór przez kadrę, zwiększone zaufanie otoczenia, a co za tym idzie – może znaleźć odzwierciedlenie w wynikach finansowych.  Wewnątrz organizacji employer branding opiera się w głównej mierze na zapewnieniu pracownikom dobrych warunków pracy, jak wyposażenie biura, zaplecze kuchenne, sprzęt na których jest wykonywana praca itp. Złe opinie na temat warunków zatrudnienia szybko znajdą się w przestrzeni internetowej, a to z kolei odstraszy potencjalnych kandydatów. W strategii EB warto uwzględnić także warunki pozwalające na rozwój kompetencji oraz benefity pozapłacowe dla pracowników. W strategii zewnętrznego employer brandingu warto postawić na obecność na targach pracy, staże i praktyki, obecność na uczelniach, wspieranie rozwoju przyszłych klientów rynku pracy, a także zadbać o działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Dodaj komentarz