Programy lojalnościowe – czym są i jak pomagają firmie wypracować większy zysk?

O programach lojalnościowych słyszał każdy z nas i częściej lub rzadziej wielu bierze w nich udział. Czym dokładnie jest i jak powinien wyglądać dobry program lojalnościowy? Na co zwrócić uwagę przy jego tworzeniu?

1. Czym jest program lojalnościowy?

2. Jak powinny wyglądać przemyślane programy lojalnościowe?

3. Jak skutecznie informować klienta o programie lojalnościowym?

4. O czym pamiętać przy tworzeniu programu lojalnościowego?

Czym jest program lojalnościowy?

Każdy biznes lubi powracających klientów i stara się o to, aby zatrzymać ich przy sobie jak najdłużej. Jest to sytuacja win-win, gdzie odbiorca otrzymuje potrzebny mu produkt na dobrych warunkach, a sprzedawca może rozwijać się i oferować więcej dóbr dzięki zyskom ze sprzedaży. W sytuacji, gdy szczególnie zależy nam na docenieniu stałych i powracających klientów, możemy przygotować dla nich specjalny plan, który pozwoli nam zaoferować im jeszcze lepsze warunki zakupu naszych towarów lub usług. Takie działanie nazywamy właśnie programem lojalnościowym – w zamian za wykonanie określonych kroków klient może uzyskać dodatkowy bonus lub obniżyć cenę na kupowany produkt. Dzięki temu my, jako przedsiębiorcy, możemy zwiększyć naszą sprzedaż, a klient jako odbiorca otrzymuje lepsze warunki zakupu i współpracy. Więcej na ten temat przeczytasz na stronie: www.sodexo.pl.

Jak powinny wyglądać przemyślane programy lojalnościowe?

Ideą programów lojalnościowych jest zwiększenie sprzedaży, ale także zatrzymanie przy sobie naszych odbiorców. Z tego powodu przemyślany program powinien sprawiać, że klient czuje się wyjątkowy i doceniony korzystając z programu, a z drugiej strony my mamy możliwość zwiększyć swoje obroty i zachęcić go do skorzystania także z innych naszych usług. Tworząc plan lojalnościowy musimy pamiętać, że powinien on działać na korzyść obydwu stron – tylko wtedy klienci rzeczywiście będą chcieli z niego korzystać i zostaną z nami na dłużej. Co więcej, nie musimy kierować tego typu ofert marketingowych tylko do indywidualnych odbiorców. Jeżeli współpracujemy z firmami, częstą polityką jest udostępnienie bonów czy kart na usługi dla ich pracowników w zamian za ściślejszą współpracę.

Jak skutecznie informować klienta o programie lojalnościowym?

Aby programy motywacyjne mogły faktycznie podnieść naszą sprzedaż, musimy o nich powiedzieć naszym odbiorcom. W przypadku długoterminowych, lojalnych klientów możemy zdecydować się na poinformowanie ich osobiście, na przykład z wyprzedzeniem, nim jeszcze dany pomysł trafi do wszystkich – w ten sposób pokażemy, że doceniamy ich zainteresowanie naszymi produktami i chcemy dalej kontynuować współpracę. Innym sposobem jest wychodzenie z podobną informacją do nowych klientów, którzy dopiero odkryli naszą markę. Pokazując im, że mogą zyskać więcej wraz z upływem czasu jesteśmy w stanie przekonać część do stałej, regularnej współpracy.

O czym pamiętać przy tworzeniu programu lojalnościowego?

Chcąc pracować z programami lojalnościowymi musimy przede wszystkim zaprojektować je w taki sposób, aby klient faktycznie widział wartość w partycypacji w planie. Systemy lojalnościowe powinny być proste i łatwe do zrozumienia, tak aby nasi odbiorcy mogli jasno określić, co muszą zrobić aby uzyskać lepszą cenę na nasze produkty czy usługi. Z drugiej strony musimy również wziąć pod uwagę dobro naszej firmy i budowanie jej wizerunku oraz zysków. Z tego powodu warto skorzystać z profesjonalnej pomocy, gdy sami nie mamy dość doświadczenia przy tworzeniu podobnych ofert.

Dodaj komentarz