Idealna fotorelacja z eventu: jaka powinna być?

Fotorelacje z eventów stanowią nieodłączny element organizowanych wydarzeń społecznych, kulturalnych i biznesowych. Doskonale wykonane zdjęcia nie tylko stanowią dokumentację wydarzeń, ale także przyciągają uwagę, budują markę i angażują widzów. Mogą stanowić również element przewidzianej strategii promocji i komunikacji, na przykład pod kątem employer brandingu czy współpracy biznesowej. Jak więc stworzyć fotorelację, która spełni te wszystkie warunkim, przyciągnie uwagę i zachwyci odbiorców? Oto kilka kluczowych wskazówek od eksperta fotografii eventowej.

1. Jaki charakter powinna mieć fotorelacja z eventu?

2. Jak powinny wyglądać zdjęcia z imprez firmowych?

3. Fotografia eventowa – planowanie. Najważniejsze kwestie

Zanim powstanie fotorelacja z eventu trzeba zadbać o kilka kwestii technicznych. Zaplanuj czas, przygotuj odpowiedni sprzęt, zadbaj o naładowanie akumulatorów w sprzęcie czy oświetleniu. To wszystko w bezpośredni sposób wpływa na jakość pracy.

Jaki charakter powinna mieć fotorelacja z eventu?

Impreza firmowa może zostać odzwierciedlona na zdjęciach w różny sposób. Jedną z możliwości jest potraktowanie jej przez pryzmat fotoreportażowy. Oczywiście, zarówno firma organizująca imprezę, jak i fotograf narzucają pewną perspektywę, dlatego nie będzie to czysto obiektywne sprawozdanie. Pozostaje tu sporo miejsca na prezentację opisywanej historii z różnych ujęć, a nawet zaprezentowanie historii ciągnących się latami, na przykład od powstania firmy po współczesność.

Fotografia może skłaniać się również w kierunku fotografii reklamowej, przedstawiającej produkt, usługę czy wydarzenie w interesujący, przepełniony emocjami sposób. Takie zdjęcia można wykorzystać na różny sposób: w katalogach, w social mediach, w promocji kolejnych wydarzeń. Pojawiają się nie tylko zdjęcia grupowe, ale również zbliżenia. Ważne, aby wybrany detektyw potrafił kreować pozytywny wizerunek przez gesty, emocje, interakcje. W tym przypadku ogromną rolę odgrywa branding i logo wydarzenia czy przedsiębiorstwa.

Jak powinny wyglądać zdjęcia z imprez firmowych?

Fotografowanie zdjęć na firmowym evencie wymaga, by z wyprzedzeniem zaplanować opowiadaną historię. Późniejsza obróbka zdjęć i ich ustawienie pozwoli później zaprojektować galerię, na przykład na stronie eventu lub w mediach społecznościowych. Każde ujęcie powinno umożliwić widzom zrozumieć kontekst i historię każdego ujęcia.

Co ważne, niezależnie od tego, czy fotografie pochodzą z konferencji, szkolenia czy mniej formalnej imprezy, to zawsze praca z ludźmi. Fotograf musi umieć podejść bliżej i nie bać się kontaktu z pracownikami, gośćmi, współpracownikami Oczywiście, takie podejście wymaga wyczucia. Nawet jeśli ktoś potrafi wykonywać doskonałe zdjęcia w studio lub podczas plenerowych sesji, może mieć trudności w sytuacjach, gdzie kontrola jest ograniczona. Fotografia eventowa nie pozostawia zbyt wiele miejsca na aranżowanie ujęć i ustawianie modeli.

Fotografia eventowa – planowanie. Najważniejsze kwestie

Jak podejść do planowania fotorelacji?

Organizatorom eventów zazwyczaj zależy na pokazaniu frekwencji, na przykład pełnej sali konferencyjnej czy wypełnionych stolików w restauracji – nawet jeśli niekoniecznie tak było w rzeczywistości. Fotograf nie może jednak z góry zakładać takiego właśnie celu – warto wcześniej ustalić cel i sposób prezentacji wydarzenia. Poza ogólnym przekazem ważne są szczegóły, dlatego warto zwrócić uwagę na detale, np. na dekoracje, gadżety. Dobrym pomysłem jest przygotowanie względnie dokładnego briefu.

Dodaj komentarz