Jak ocenić, czy Twój biznes potrzebuje voicebota?

W miarę postępu technologicznego w biznesie coraz większa ilość codziennych czynności jest automatyzowana. Dzięki temu ogromną część ludzkiej pracy można przerzucić na komputery. I chociaż nie są w stanie one całkowicie zastąpić człowieka, to jednak ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie biznesu bez ich pomocy. Ostatnimi czasy bardzo popularne stały się boty głosowe, które odgrywają ogromną rolę, jeśli chodzi o obsługę klienta.

Jak działa voicebot?

Bot głosowy jest narzędziem, które rozpoznaje i przetwarza ludzką mowę. Dzięki temu jest on w stanie rozmawiać niemal jak żywy człowiek, tworząc właściwą odpowiedź oraz udzielając jej przy pomocy syntezatora mowy. Voice boty są doskonałą alternatywą dla konsultantów infolinii – mogą ich zastąpić całkowicie, bądź też stanowić tylko wsparcie. W coraz większej ilości branż automatyzacja obsługi klienta sprawdza się doskonale.

Boty głosowe zazwyczaj korzystają z dwóch narzędzi. Jedno z nich to automatic speech recognition, które służy do rozpoznawania tego, co mówi rozmówca. Drugie z narzędzi to narzędzie speech-to-text, które zamienia mowę na tekst. Stworzony komunikat jest przekazywany do silnika natural language processing, który jest w stanie stworzyć odpowiedź na pytanie, które zadał klient.

Dzięki tak zaawansowanym narzędziom system bez żadnego problemu jest w stanie wygenerować właściwą odpowiedź na otrzymane pytanie. Warto zadać sobie także pytanie, czyim głosem będzie posługiwał się bot. Otóż, może on pracować przy pomocy syntezatora mowy, bądź też posiłkować się nagraniami lektorskimi, które będą odtwarzane podczas rozmowy.

Jak ocenić, czy biznes potrzebuje voicebota?

Z racji tego, że boty głosowe skupiają się głównie na odbieraniu i wykonywaniu połączeń telefonicznych, to z pewnością sprawdzą się doskonale wszędzie tam, gdzie dużą rolę odgrywa komunikacja z klientem. Śmiało można powiedzieć, że boty głosowe przynajmniej w kilku aspektach mają przewagę nad człowiekiem. Przede wszystkim – są one w stanie pracować bez żadnych ograniczeń, przez 24 godziny na dobę, codziennie. Voice bot charakteryzuje się również dużą wydajnością, bowiem jest w stanie prowadzić nawet kilkaset rozmów telefonicznych naraz, co przecież jest wynikiem niemożliwym do osiągnięcia dla człowieka.

Każda osoba, która zastanawia się nad wprowadzeniem botów głosowych w swojej firmie musi mieć świadomość tego, że powinny one posiadać rozbudowaną bazę scenariuszy rozmów. Tylko wtedy będą w stanie porozumieć się z klientem tak jak prawdziwy człowiek.

Na wprowadzenie botów głosowych powinna zdecydować się każda firma, której zależy na ustandaryzowaniu obsługi klienta, a także nadaniu jej wysokiej jakości. Ogromną zaletą jest również to, że voice boty są bardzo łatwe do wprowadzenia, a sam proces nie jest skomplikowany.

Boty głosowe wiążą się także z dużą oszczędnością – korzystając z nich, można zrezygnować z rekrutacji nowych pracowników infolinii, a także konieczności przeprowadzania ich szkoleń oraz wdrożenia do pracy. Bot jest gotowy do pracy w każdym momencie, a w tym czasie pracownicy mogą zająć się bardziej wymagającymi zadaniami, które potrzebują ich obecności.

Dodaj komentarz